Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vymezení vztahu matematické a finanční gramotnosti žáka střední školy
KAZDA, Martin
Hlavním cílem disertační práce je vymezit vztah finanční a matematické gramotnosti žáka střední školy pomocí vhodně navržené metodologie. Jejím záměrem je zjistit, zda a v jaké míře se žákovy získané matematické znalosti a dovednosti promítají do rozvoje jeho finanční gramotnosti. Studované problematice finančního vzdělávání (zvyšování úrovně finanční gramotnosti jedince) je věnována v současné době velká pozornost. K životu v moderní společnosti je potřeba, aby jedinec byl finančně gramotný, tj. byl schopen se plně adaptovat měnícím se podmínkám na finančních trzích. Proces vzdělávání jedince započíná již v útlém dětství. Práce se zaměřuje na žáky středních škol, kteří se již v průběhu studia stávají právně dospělými, tj. mohou uzavírat závazné smlouvy. Dizertační práce je pro přehlednost rozdělena na dvě základní části, teoretickou a empirickou. Teoretická část nabízí čtenáři ucelenou rešerši dostupné odborné literatury věnované řešené problematice. V teoretické části jsou definovány obě gramotnosti, tj. finanční a matematická, a diskutován jejich vztah. Čtenář je dále seznámen s problematikou finančního vzdělávání v České republice a v zahraničí. V empirické části práce je popsána metodologie realizovaného smíšeného výzkumu, který propojil metody kvantitativního (dotazník, didaktické test) s metodami kvalitativního (rozhovor) šetření za pomoci metody triangulace dat tak, aby se zvýšila jeho validita. Respondenti byli žáci maturitních ročníků gymnázií a středních odborných škol s rozšířenou výukou ekonomických předmětů napříč Českou republikou. Podařilo se získat dostatečný vzorek tak, aby bylo dosaženo celkové úrovně 95 % spolehlivosti. Výzkum vztah finanční a matematické gramotnosti potvrdil. Prokázal, že žákovy matematické znalosti a dovednosti jsou jedním z efektivních nástrojů rozvoje jeho finanční gramotnosti. Dále ukázal, že finanční vzdělávání může být i přínosné pro samotnou výuku matematiky.
Finanční gramotnost studentů na VŠ
Rušarová, Jana
RUŠAROVÁ, J. Finanční gramotnost studentů na VŠ. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018 Práce je zaměřena na posouzení finančních znalostí, finančního postoje a finančního chování u vysokoškolských studentů. V literární rešerši jsou popsány nejnovější empirické studie zabývající se stejným tématem. V praktické části jsem provedla regresní analýzu, abych zjistila závislost mezi finančními znalostmi a demografickými údaji. V diskuzi jsou zmíněné faktory, které mohli ovlivnit výsledky dotazníkového šetření. Závěrem práce je vyhodnocení finanční gramotnosti studentů.
Finanční chování domácností v České republice
Fričová, Martina ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce) ; Rybák, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce "Finanční chování domácností České republiky" se zabývá problematikou finančních zvyklostí českých rodin od roku 2004 do roku 2012. Hlavním cílem práce bylo zaznamenat změny stylu hospodaření domácností se svými finančními prostředky z několika možných úhlů pohledu. První kapitola představuje teoretické vymezení domácností a jejich disponibilního důchodu včetně charakteristiky výdajů na konečnou spotřebu a úspor. Následující část práce je zaměřena na výsledky publikovaných průzkumů s tématikou finančního chování na území České republiky, na faktory, které jej ovlivňují a v neposlední řadě na skladbu finančního portfolia českých rodin. V závěrečné kapitole potvrzujeme vysledované změny zvyklostí pomocí tří základních ukazatelů (sklonu ke spotřebě a úsporám, míry zadluženosti a vývoje osobních bankrotů) za sledované období.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.